Όπως αναφέρει σε άρθρο του, στην εφημερίδα «Έθνος» στις 14/10/2013, ο καθηγητής Νομικής ΑΠΘ Κώστας Χ. Χρυσόγονος,
το σκεπτικό με το οποίο κρίθηκε από την Ολομέλεια του ΣτΕ
αντισυνταγματική η εφεδρεία «αποτελεί προοίμιο για την κρίση των νέων
ρυθμίσεων για τη διαθεσιμότητα-κινητικότητα στο Δημόσιο».
Μέσα στον ορυμαγδό περί Χρυσής Αυγής παραμερίστηκε ειδησεογραφικά η απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (υπ' αρ. 3354/2013)
η οποία έκρινε αντισυνταγματική την εφεδρεία των δημοσίων υπαλλήλων. Το
σκεπτικό της δημοσιεύθηκε την Παρασκευή 27.9.2013 και αποτελεί προοίμιο
για την κρίση των νέων ρυθμίσεων για τη διαθεσιμότητα-κινητικότητα στο
Δημόσιο.
Το ανώτατο διοικητικό δικαστήριο δέχθηκε ότι η
εφεδρεία που είχε θεσπιστεί το 2011 με το άρθρο 33 ν. 4024 παραβίαζε τη
συνταγματική εγγύηση της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων (άρθρο 103
Συντ.) και την αρχή της ισότητας (άρθρο 4 παρ. 1 Συντ.).
Ειδικότερα κρίθηκε ότι είναι καταρχήν επιτρεπτή η υποχρεωτική
απομάκρυνση υπαλλήλων από την υπηρεσία για την αναδιοργάνωση των
δημοσίων υπηρεσιών, μόνο όμως εφόσον συντρέχουν σωρευτικά δύο
προϋποθέσεις, οι οποίες έλειπαν από τον ν. 4024/2011: Πρώτο, η
αναδιοργάνωση να συνδέεται με τις λειτουργικές και οργανωτικές ανάγκες
της διοίκησης (άρα προφανώς να έχει προηγηθεί σχετική εμπεριστατωμένη
μελέτη) και δεύτερο να τίθενται κριτήρια στηριγμένα στα προσόντα, στις
ικανότητες και την υπηρεσιακή απόδοση των υπαλλήλων.
Από τα ίδια ακριβώς ελαττώματα πάσχει και ο νέος μνημονιακός θεσμός της διαθεσιμότητας - κινητικότητας.
Δεν έχει προηγηθεί καμία σοβαρή μελέτη για την ύπαρξη υπεράριθμου
προσωπικού, αλλά καταργούνται ετσιθελικά ολόκληροι κλάδοι (π.χ.
εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) ή και υπηρεσίες για
ορισμένες τουλάχιστον από τις οποίες είναι προφανής όχι μόνο η
χρησιμότητα αλλά και η αναγκαιότητά τους για το κοινωνικό σύνολο (π.χ.
δημοτική αστυνομία, σχολική φύλαξη). Πρόκειται εξάλλου για «οριζόντια» μέτρα, χωρίς να έχει προηγηθεί ατομική κρίση των υπαλλήλων με βάση τα προσόντα του καθενός.
Η μνημονιακή απορρύθμιση της Δημόσιας
Διοίκησης δεν αντίκειται όμως μόνο στο Σύνταγμα, αλλά και στην κοινή
λογική. Η διαθεσιμότητα βλάπτει τόσο τον υπάλληλο, αφού περικόπτεται για
μακρό διάστημα το των αποδοχών του και καθίσταται αβέβαιο το μέλλον
του, όσο και το κράτος, αφού ο υπάλληλος παύει να παρέχει υπηρεσίες. Δεν
πρόκειται για κανενός είδους εξορθολογισμό, αλλά για μια ακόμη μορφή
τιμωρίας των «άσωτων» Ελλήνων από την επικυρίαρχη τριαρχία των δανειστών.
Πηγή: ethnos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου