Τις οριστικές διευκρινίσεις για τους δημοσίους υπαλλήλους που τίθενται ή θα τεθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας καθώς και για τις διαδικασίες και τα προαπαιτούμενα πιθανής μετάταξής τους σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου προβλέπει εγκύκλιος του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης που δόθηκε στη δημοσιότητα.
Στην εγκύκλιο ξεκαθαρίζεται σειρά
ζητημάτων για τη μοριοδότηση, τους τίτλους σπουδών, τα μεταπτυχιακά, τις
ξένες γλώσσες, τον χρόνο προϋπηρεσίας, τις ακριβείς προβλέψεις για τους
διάφορους τρόπους εισαγωγής στο Δημόσιο, τις εξαιρέσεις και τις
αποδοχές/ελαφρύνσεις υπαλλήλων που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα.
ΓΙΑ ΤΟΥ ΤΙΤΛΟΥΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Προκειμένου ο υπάλληλος να τεθεί σε διαθεσιμότητα, μοριοδοτείται για τον βασικό τίτλο σπουδών της κατηγορίας στην οποία υπηρετεί.
Στην περίπτωση, ωστόσο, που υπάλληλος
υπηρετεί σε κατηγορία ανώτερη των τυπικών του προσόντων , βάσει ειδικών
διατάξεων, θα μοριοδοτηθεί για τον τίτλο σπουδών που κατέχει.
Για παράδειγμα:
α) Οι απόφοιτοι της Ε.Σ.Δ.Δ. ή Ε.Σ.Τ.Α.
που υπηρετούν στην κατηγορία ΠΕ αλλά έχουν βασικό τίτλο σπουδών του
τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης, θα μοριοδοτηθούν βάσει του
πτυχίου του τεχνολογικού τομέα της ανώτατης
β) Οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΔΕ κλάδων
τεχνικών ειδικοτήτων οι οποίοι κατέχουν το βασικό τίτλο σπουδών
υποχρεωτικής εκπαίδευσης και τριετή τουλάχιστον εμπειρία στο αντίστοιχο
αντικείμενο, θα μοριοδοτηθούν για τον τίτλο που κατέχουν.
γ) Οι υπάλληλοι που κατέχουν βασικό τίτλο
σπουδών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά υπηρετούν σε κατηγορία ΠΕ ή ΤΕ
βάσει ειδικών διατάξεων, θα μοριοδοτηθούν για τον τίτλο που κατέχουν με
αναγωγή της βαθμολογίας του σε κλίμακα με βαθμολογία από μηδέν έως δέκα.
Προκειμένου ο υπάλληλος να μεταταγεί/μεταφερθεί σε νέα υπηρεσία του Δημοσίου και σε θέση κλάδου ανώτερης κατηγορίας- εφόσον κατέχει τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα και δεν εμπίπτει στον περιορισμό της οκταετίας - θα μοριοδοτηθεί για τον τίτλο σπουδών της ανώτερης κατηγορίας καθώς και για το σύνολο των κριτηρίων της κατηγορίας αυτής.
Για παράδειγμα, οι υπάλληλοι που κατέχουν
ανώτερο τίτλο σπουδών ΠΕ ή ΤΕ, αλλά υπηρετούσαν σε κατηγορία ΔΕ στο
φορέα προέλευσης , δύνανται να μεταταγούν/μεταφερθούν σε κλάδο ανώτερης
κατηγορίας.
Στην περίπτωση αυτή θα μοριοδοτηθούν με τα κριτήρια της ανώτερης κατηγορίας.
Στις περιπτώσεις που δεν υφίσταται για τους αλλοδαπούς τίτλους σπουδών αντιστοιχία βαθμολογικής ή αξιολογικής κλίμακας με αυτή της ημεδαπής, ο σχετικός τίτλος χαρακτηρίζεται ως αδιαβάθμητος.
Στις περιπτώσεις που δεν υφίσταται για τους αλλοδαπούς τίτλους σπουδών αντιστοιχία βαθμολογικής ή αξιολογικής κλίμακας με αυτή της ημεδαπής, ο σχετικός τίτλος χαρακτηρίζεται ως αδιαβάθμητος.
Στην περίπτωση αυτή θεωρείται ότι ο
βαθμός του τίτλου είναι ο ελάχιστος της βαθμολογικής κλίμακας της
τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής, δηλ. ο βαθμός πέντε (5), όπως
άλλωστε ισχύει και για τη συμμετοχή σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ.
Ο δεύτερος τίτλος σπουδών λαμβάνεται
υπόψη μόνο όταν είναι ίδιας κατηγορίας με το βασικό τίτλο σπουδών. Για
παράδειγμα, για τους υπαλλήλους κατηγορίας ΠΕ θα λαμβάνεται υπόψη ως
δεύτερος τίτλος μόνο το δεύτερο πτυχίο πανεπιστημιακού τομέα της
ανώτατης εκπαίδευσης και όχι πτυχίο τεχνολογικού τομέα της ανώτατης
εκπαίδευσης. Οι λοιποί τίτλοι σπουδών δεν μοριοδοτούνται.
ΓΙΑ ΤΙΣ ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
Μοριοδοτούνται αθροιστικά μέχρι δύο (2) ξένες γλώσσες. Έτσι, στις περιπτώσεις γνώσης πλέον των δύο ξένων γλωσσών θα λαμβάνεται υπόψη κατά τη μοριοδότηση ο ευνοϊκότερος για τον υπάλληλο συνδυασμός.
Μοριοδοτούνται αθροιστικά μέχρι δύο (2) ξένες γλώσσες. Έτσι, στις περιπτώσεις γνώσης πλέον των δύο ξένων γλωσσών θα λαμβάνεται υπόψη κατά τη μοριοδότηση ο ευνοϊκότερος για τον υπάλληλο συνδυασμός.
Σε περίπτωση που ο υποψήφιος υπάλληλος
κατέχει συναφές διδακτορικό δίπλωμα και συναφή μεταπτυχιακό τίτλο ή έχει
αποφοιτήσει από την Ε.Σ.Δ.Δ. ή Ε.Σ.Τ.Α. και κατέχει συναφές διδακτορικό
δίπλωμα ή συναφή μεταπτυχιακό τίτλο, μοριοδοτείται αθροιστικά.
Δεν μοριοδοτούνται περισσότεροι του ενός μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών ή διδακτορικά διπλώματα,
ενώ συναφής μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ή διδακτορικό δίπλωμα
θεωρείται αυτό που έχει κριθεί ως συναφές από το αρμόδιο όργανο του
φορέα προέλευσης τόσο για τη θέση του σε διαθεσιμότητα όσο και για τη
μετάταξη/μεταφορά.
ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ
Ο χρόνος υπηρεσίας του υπαλλήλου υπολογίζεται μέχρι την ημέρα κατάργησης της θέσης στην οποία ανήκει ο υπάλληλος. Από το χρόνο αυτό θα αφαιρεθεί και δεν θα μοριοδοτηθεί ο χρόνος που δεν υπολογίζεται για την προαγωγή του υπαλλήλου. Χρόνος μεγαλύτερος του εξαμήνου λαμβάνεται ως πλήρες έτος.
Ο χρόνος υπηρεσίας του υπαλλήλου υπολογίζεται μέχρι την ημέρα κατάργησης της θέσης στην οποία ανήκει ο υπάλληλος. Από το χρόνο αυτό θα αφαιρεθεί και δεν θα μοριοδοτηθεί ο χρόνος που δεν υπολογίζεται για την προαγωγή του υπαλλήλου. Χρόνος μεγαλύτερος του εξαμήνου λαμβάνεται ως πλήρες έτος.
Στο χρόνο υπηρεσίας σε θέση προϊστάμενου
οργανικής μονάδας δεν υπολογίζονται μόνο τα χρονικά διαστήματα που ο
υπάλληλος άσκησε τα εν λόγω καθήκοντα ύστερα από επιλογή από το οικείο
υπηρεσιακό συμβούλιο, αλλά και τα χρονικά διαστήματα που αφορούν την με
οιονδήποτε νόμιμο τρόπο άσκηση των καθηκόντων αυτών, η οποία βέβαια θα
πρέπει να προκύπτει από σχετική πράξη του αρμοδίου οργάνου. Χρόνος
μεγαλύτερος του εξαμήνου λαμβάνεται ως πλήρες έτος.
Ο χρόνος υπηρεσίας, ο οποίος βάσει ειδικών διατάξεων, λογίζεται ως χρόνος υπηρεσίας σε θέση προϊσταμένου οργανικής μονάδας, λαμβάνεται υπόψη κατά τη μοριοδότηση.
Ο χρόνος υπηρεσίας, ο οποίος βάσει ειδικών διατάξεων, λογίζεται ως χρόνος υπηρεσίας σε θέση προϊσταμένου οργανικής μονάδας, λαμβάνεται υπόψη κατά τη μοριοδότηση.
Ως προς τον τρόπο εισαγωγής στο Δημόσιο,
ιδιαίτερη σημασία έχει μεταξύ άλλων η διευκρίνιση ότι στην περίπτωση
που υπάλληλος, μετά το διορισμό του στο δημόσιο συμμετείχε εκ νέου σε
διαδικασία πρόσληψης και διορίστηκε σε άλλον φορέα του δημοσίου, η
μοριοδότηση που θα ληφθεί υπόψη αντιστοιχείται με τον αυστηρότερο τρόπο
εισαγωγής που είναι και ο ευνοϊκότερος για τον υπάλληλο.
Για παράδειγμα, υπάλληλος ο οποίος αρχικά
είχε διοριστεί στο Δημόσιο με γραπτό διαγωνισμό και στη συνέχεια
διορίστηκε εκ νέου σε άλλη θέση του Δημοσίου με διαδικασία επιλογής με
σειρά προτεραιότητας κατ΄ εφαρμογή του άρθρου 18 του ν. 2190/1994, η
μοριοδότηση που θα ληφθεί υπόψη αντιστοιχείται με τον αυστηρότερο τρόπο
εισαγωγής που είναι ο γραπτός διαγωνισμός.
Επίσης, π.χ. σε περίπτωση υπαλλήλου που αρχικά διορίστηκε με σειρά προτεραιότητας κατ΄ εφαρμογή του άρθρου 18 του ν. 2190/1994 σε έναν φορέα και στη συνέχεια αποφοίτησε από την ΕΣΔΔ και επέλεξε να παραμείνει στον ίδιο αρχικό φορέα, λαμβάνεται υπόψη η ευνοϊκότερη για αυτόν μοριοδότηση, δηλ. η εισαγωγή με γραπτό διαγωνισμό στην ΕΣΔΔ.
Επίσης, π.χ. σε περίπτωση υπαλλήλου που αρχικά διορίστηκε με σειρά προτεραιότητας κατ΄ εφαρμογή του άρθρου 18 του ν. 2190/1994 σε έναν φορέα και στη συνέχεια αποφοίτησε από την ΕΣΔΔ και επέλεξε να παραμείνει στον ίδιο αρχικό φορέα, λαμβάνεται υπόψη η ευνοϊκότερη για αυτόν μοριοδότηση, δηλ. η εισαγωγή με γραπτό διαγωνισμό στην ΕΣΔΔ.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Για την υπηρεσιακή αξιολόγηση λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος της τελικής βαθμολογίας των εκθέσεων αξιολόγησης της τελευταίας οκταετίας, καθώς στο προσωπικό μητρώο του υπαλλήλου περιλαμβάνονται οι εκθέσεις αξιολόγησης του υπαλλήλου των τελευταίων οκτώ (8) ετών.
Για την υπηρεσιακή αξιολόγηση λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος της τελικής βαθμολογίας των εκθέσεων αξιολόγησης της τελευταίας οκταετίας, καθώς στο προσωπικό μητρώο του υπαλλήλου περιλαμβάνονται οι εκθέσεις αξιολόγησης του υπαλλήλου των τελευταίων οκτώ (8) ετών.
Στην περίπτωση που οι εκθέσεις
αξιολόγησης που υπάρχουν στο προσωπικό μητρώο του υπαλλήλου δεν
καλύπτουν πλήρη οκταετία, η βαθμολογία του κριτηρίου αυτού εξάγεται με
βάση τις εκθέσεις που υπάρχουν.
Επισημαίνεται ότι για την εξαγωγή του
μέσου όρου διαιρούμε το άθροισμα της τελικής βαθμολογίας των εκθέσεων
που υπάρχουν με τον αριθμό των εκθέσεων αυτών. Δηλαδή, όταν υπάρχουν δύο
(2) εκθέσεις διαιρούμε το άθροισμα του βαθμού των δύο εκθέσεων δια του
αριθμού 2.
ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ
Δεν τίθεται σε διαθεσιμότητα:
αα) υπάλληλος που είναι ανάπηρος σε ποσοστό τουλάχιστον 67% ή πολύτεκνος κατά την έννοια των παραγράφων 1 έως 3 του άρθρου πρώτου του ν. 1910/1944 (Α` 229), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 6 του ν. 3454/2006 (Α` 75), εφόσον τα τέκνα, που ορίζονται στις προαναφερόμενες διατάξεις του ν. 1910/1944, συνοικούν με αυτόν και ανήκουν στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., όπως ισχύει,
Δεν τίθεται σε διαθεσιμότητα:
αα) υπάλληλος που είναι ανάπηρος σε ποσοστό τουλάχιστον 67% ή πολύτεκνος κατά την έννοια των παραγράφων 1 έως 3 του άρθρου πρώτου του ν. 1910/1944 (Α` 229), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 6 του ν. 3454/2006 (Α` 75), εφόσον τα τέκνα, που ορίζονται στις προαναφερόμενες διατάξεις του ν. 1910/1944, συνοικούν με αυτόν και ανήκουν στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., όπως ισχύει,
ββ) υπάλληλος του οποίου ο σύζυγος ή η
σύζυγος ή τέκνο που ανήκει στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα
με τον Κ.Φ.Ε. και έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ, και
συνοικεί με αυτόν, έχει αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%,
γγ) υπάλληλος ο οποίος, δυνάμει νόμου ή
δικαστικής αποφάσεως, ασκεί κατ` αποκλειστικότητα τη γονική μέριμνα
τέκνου, που συνοικεί με αυτόν και ανήκει στην κατηγορία των εξαρτώμενων
μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., όπως ισχύει, και έχει ετήσια εισοδήματα
χαμηλότερα των 12.000 ευρώ,
δδ) υπάλληλος του οποίου ο σύζυγος ή η σύζυγος τίθεται σε διαθεσιμότητα
εε) υπάλληλος ο οποίος έχει ορισθεί δικαστικός συμπαραστάτης δυνάμει δικαστικής αποφάσεως και συνοικεί με τον συμπαραστατούμενο ο οποίος έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ.
ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑΣ
Η διάρκεια της διαθεσιμότητας δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 8 μήνες. Στον υπάλληλο σε διαθεσιμότητα καταβάλλονται τα τρία τέταρτα των αποδοχών που ελάμβανε πριν τεθεί σε διαθεσιμότητα.
εε) υπάλληλος ο οποίος έχει ορισθεί δικαστικός συμπαραστάτης δυνάμει δικαστικής αποφάσεως και συνοικεί με τον συμπαραστατούμενο ο οποίος έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ.
ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑΣ
Η διάρκεια της διαθεσιμότητας δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 8 μήνες. Στον υπάλληλο σε διαθεσιμότητα καταβάλλονται τα τρία τέταρτα των αποδοχών που ελάμβανε πριν τεθεί σε διαθεσιμότητα.
Στην έννοια των αποδοχών δεν
περιλαμβάνονται τα επιδόματα των άρθρων 15 και 18 του ν. 4024/2011, τα
οποία απαιτούν την πλήρη και αποκλειστική απασχόληση του υπαλλήλου με τα
αντίστοιχα καθήκοντα και συνεπώς παύουν να καταβάλλονται στο σύνολο
τους μετά την απομάκρυνση του από αυτά.
Επί των αποδοχών της διαθεσιμότητας
εξακολουθούν να ισχύουν κρατήσεις όπως η ειδική εισφορά αλληλεγγύης 2%)
όσους κατά το χρόνο ένταξής τους σε διαθεσιμότητα υπάγονταν στο ΤΠΔΥ.
Για το προσωπικό που εντάσσεται σε διαθεσιμότητα, εξακολουθούν να
καταβάλλονται οι ασφαλιστικές εισφορές, ασφαλισμένου και εργοδότη, για
κύρια σύνταξη, επικουρική ασφάλιση, πρόνοια και υγειονομική περίθαλψη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου